1 2 3 4 5

نقدی چندباره بر روال کاری کلینیک قدس پاوه

%d8%a8%db%8c%d9%85%d8%a7%d8%b1%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%8695-7-600_00_0320161017-210113-0

نقدی چندباره بر روال کاری کلینیک قدس پاوه

قبل از هر چیز لازم است متذکر شوم این نوشته ناگفته هایی از قلب و زبان مردمی است که جز با نوشتن و اعتراض کتبی،راهی جهت آرام کردن خود ندارند، (بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری؛تنها دغدغه فرد بیمار باید بیماری اش باشد)قطعا در مدت نه چندان دراز از آغاز به کارکلینیک تخصصی نقدها و راه حل هایی در این مورد نوشته شده و اصلاح زودتر این مشکل لازم و ضروری است.با تاملی دقیق بر عملکرد پیشین سیستم درمانی و نحوه کار فعلی این کلینیک،بیشتر به عمق فاجعه پی خواهیم برد.

قبل از شروع به کار این کلینیک مردم براحتی و در مرکز شهر،حتی با یک تلفن قادر بودند نوبت دلخواه خود راگرفته و در کمال آرامش وصرف حداقل زمان،پزشک مربوطه را ملاقات میکردند .مسئولین عزیز مثلا با الگو پذیری از کلینیک های درمانی سایر شهرها،قصد ارائه خدمات بهداشتی درمانی مطلوب تری به مردم را داشتند،از آن جهت که سیستم نوبت گیری تلفنی اکنون اکثر مشکلات  مربوطه را حل کرده و هرکدام از ما به نوعی این مشکل نوبت گیری را تجربه کرده ایم،صحبت از آنها چندان صحیح نیست و لیکن آیا واقعا نوبت دهی تلفنی و یا طراحی سیستم الکترونیکی برای این کار،ممکن نیست؟از ریشه طراحی ساختمان این مرکز برای کلینیک اشتباه است.معمولا در تمام کلینیک های دنیا(غیر از پاوه)مطب هر پزشک در قسمت ورودی خود دارای فضای کافی و مناسبی است که مریض ها در آن محل و با داشتن تمام امکانات  منتظر میمانند..photo_2017-01-07_20-07-03

اما در کلینیک پاوه نه تنها خبری از امکانات و فضای مناسب نیست،بلکه در همان قسمت ورودی تمام افراد فارغ از جنسیت و نوع بیماری به شکلی کلنی مانند و اکثرا سرپا منتظر میمانند،میدانیم که تغییر ساختمان کنونی ظاهرا غیر ممکن است و گزینه های باقی مانده جهت اصلاح این امر بنظر میرسد تغییر در شیوه نوبت گیری است.با لحاظ کردن کمبود پزشک متخصص ظاهرا چند شیفته کردن کار کلینیک نیز منتفی است.ظاهرا مسئولین عزیز به دنبال کاهش هزینه های تمام شده مردم بودند غافل از اینکه نداشتن تاکسی اختصاصی برای این مسیر و جاده دسترسی کلینیک،هزینه های رفت و امد را چنانچه با هزینه ویزیت جمع کنیم،همان مبلغ سابق میشود.لذا به نظر میرسد اختصاص تاکسی برای این مسیر و اعمال محدودیت در پارک کردن ماشین ها دراطراف کلینیک نیز باری از مشکلات را بکاهد.چیزی که بیشتر آزار دهنده است،

پذیرش ظاهری این روال کاری و بی برنامه از سوی پزشکان مربوطه است چرا که انها نیز خود قربانی این روال کاری بیمار شده اند.وجود پزشک عمومی نیز شاید برای برخی عزیزان که نیازی به متخصص ندارند نیز از حجم افراد در صف بکاهد.یافتن راه حل ها آسان است و دست یافتنی لیکن بازه زمانی کوتاه در اجرای آن میتواند رضایت دوباره مردم را به سوی این کلینیک جلب کند.

ارسال گزارش یکی ازهمشهریان مراجع به کلنیک بیمارستان قدس پاوه

%d8%a8%d9%87%d8%af%d8%a7%d8%b4%d8%aa94-11-14-00_00_0420161018-205018-0 %d8%a8%db%8c%d9%85%d8%a7%d8%b1%d8%b3%d8%aa%d8%a7-%da%a9%d9%84%d9%86%db%8c%d9%86%da%a995-7-7-18 %d8%a8%db%8c%d9%85%d8%a7%d8%b1%d8%b3%d8%aa%d8%a7-%da%a9%d9%84%d9%86%db%8c%d9%86%da%a995-7-7-19 %d8%a8%db%8c%d9%85%d8%a7%d8%b1%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%8695-7-600_00_0320161017-210113-0photo_2017-01-07_20-07-03

درباره ی مـظفـر ولـدبیگی

ئه م وب سایت که له به ر چاوی خوینه رانی به ریزه ، له لایه ن مزه فه ري وه له د به گي و به هاوكاري هيوای برای ئه رکه کانی به ریوه ده چی . له خوینه رانی ئه م توره کومه لایه تیه داواکارین بو باشتر به ریوه بردنی،هاریکاری و هاوکاریمان بکه ن . بو په ره پیدانی زياتر به ژماره موبایلی 09183318945 یا ئیمه یلی mozafarnoryaw@yahoo.comپه یوه ندیمان پیوه بگرن . سه ربه رزیتان ئاره زومانه

28 دیدگاه

  1. بسیار عالی بود اقای مومنی عزیز…امیدواریم هر چه زود تر این مشکل نیز حل شود

  2. چشمون اب نمیخوره به این زودی این مشکلو حل کنن برادر عزیز…اینم میشه قضیه دیوار بنیاد مسکن

  3. البته قرار شد این مشکل نیز حل شود ولی ظاهرا فقط یک کار تبلیغاتی بوده…ما منتظر میمانیم..ممنون از پیگیری حضرت عالی به این قضیه

  4. واقعا ما رازی به دادن پول زیادیم نه ماندن توی صف و علاف شدن

  5. این موضوع دیگر امان ماها را در اورده بخداقسم بوده که از کارم بیخیال شدم برای نوبت دگتر..همه جا پارتی بازی شده واسه نوبت..کاش شورا یا رییس بیمارستان خودش توی صف میماند تا مردم بیجاره را درک کند

  6. ممنون اقای مومنی بابت گزارش خوب کوتاه و خواندنیتون..قطعا این کلینیک از بدو تاسیس انتظار میرفت که با مشکلات و کمبودهایی مواجهه شود..یکی از این نکاتی که میدانستیم از جانب مردم پس زده میشود همان نداشتن تحمل در صف بودن بود و به زبانی دیگر مردم ما پرداخت پول را بهتر از اتلاف وقت میدانستند.ولی مسئولین عزیز قول مساعد در رفع این مشکلات را نیز داده اند…در اینده ای نزدیک ان شاالله همه چیز حل میشود

  7. جزا محمودی

    تا از ریشه این کلینیک برداشته نشود هیچ چیز حل نمیشود..مردم به مطب ها راضی هستند

  8. بله متاسفانه این سیستم آزار دهنده است.امیدواریم بزودی حل شود

  9. نگهبان ها رو عوض کنن بهتر میشه اینها نحوه برخورد با مردم را نمیدانن.تعداد صندلی ها رو بیشتر کنن مردم پا درد نگیرن..اینها فقط توی فکر پول گرفتن از مردمن..چرا باید مردم رو علاف کنند ولی خدمات خوب ندهند

  10. جناب مومنی بزرگوار بابت دغدغه ای که به این امر داشته اید نوشته شما قابل تقدیر است.به نکات مهمی اشاره فرمودید امیدوارم مسئولین عزیز نیز در جهت رفع نواقص همت مضاعفی بخرج دهند.براستی که ارائه خدمات با اتلاف کمترین وقت موجبات رضایت مندی مردم شریف را فراهم خواهد اورد..

  11. برادر عزیز.بدون اینکه من و شما این انتقاد ها را بکنیم خود عزیزان در جریان هستن ولی ظاهرا گرفتاری مردم برای انها ارزشی ندارد..بنظر من تنها کاری که از ما بر میاد اینه که انتقادی نکنیم تا به عزیزان برنخوره..ممنون از نوشته خوبتون

  12. واقعا من دخترم مریض بود از صبح تا عصر منتظر نوبت گیری و ویزیت دکتر بودم اخرش فهمیدم که کرمانشاه میرفتم زودتر مشکلم حل میشد

  13. با سلام خدمت برادر گرامی مومنی
    اتفاقا من خودم هم مراجعه کردم به این کلینیک واقعا اوضاع اینطوری بد
    البته کسانی که پارتی و آشنا دارن مشکلی ندارن ولی برای ما که پارتی نداریم خیلی سخته
    امیدواریم روزهای آتی بهتر شود.

  14. سامان نادری

    چند وقت پیش خبری شنیدم که قرار است نوبت دهی این کلینیک را اصلاح کنند ولی مطمئن نیستم.کاش نوسنده محترم بهمردم عزیز هم توصیه میکردند که در رعایت نوبت و افزایش صبر خود بیشتر تلاش کنند.باور کنید بیشتر ازدحام در ساعات بعدظهر نداشتن فرهنگ صف و به نوبت است.ممنون

  15. واقعا مسئول یا ارگان رسیدگی کننده به این مشکل کیه؟ایا از ازدحام هر روز مردم خجالت نمیکشند؟خدایی نکرده بیماریی شیوع پیدا کنه یا حادثه ای طبیعی رخ بده عزیزان میتوانند این معضل را سروسامان دهند؟

  16. برای کسی که از خارج پاوه میره برای نوبت گیری بخدا خیلی سخته ما نمیتونیم بعدظهرهم بریم بیمارستان بازم

  17. دوست عزیز ممنون از نوشته خوبتون ولی باید دانست که هر کاری در اوایل با مشکلاتی همراه است..قطعا در دراز مدت با توجه به هزینه های پایین این کلینیک به نفع مردم تمام میشود.لازم است مردم نیز کمی صبور باشند تا به امید خدا این مشکل نیز حل شود

  18. ای کاش مطب ها دوباره فعال میشدند و مردم و بیماران فلک زده از نازو خمزه مسولین و دست اندر کاران و نگهبانان و نوبت دهندگان کلنیک نجات می یافتند .روزی اونجا بودم یارو که نوبت میداد آنچنان برخورد زشتی با بیماری کرد که اگر مردم خود را کنترل نمی کردند حتما دعوای وحشتناکی میشد

  19. سرو سامان گرفتن این بیمارستان به داستان هزار و یک شب تبدیل شده تمامی ندارد معلوم نیست چرا کسی احساس مسولیت نمیکنه و مهمترین بخش این شهر را ساماندهی نمیکنند

  20. هرمسولی که ادعای خدمت به این مردم را دارد این بیمارستان ووضعیت اسفبار آنرا سروسامان دهد برای دوره خدمتیش کفایت میکندتا نامش برای سالها به نیکی بماند

  21. بسیار ضد حاله این کلینیک…زودتر جمعش کنن بهتره

  22. علت تامه این وضعیت های اسفبار در این بخش حیاتی دخالتهای مستقیم وغیر مستقیم افراد دارای منافع شخصی و بی علم وتجربه و تخصص در اداره و شکل گیری یک مدیریت صحیح است در بسیاری از مواقع افرادی برای سمتهایی منتصب میشوند که هر چند دلسوز باشند اما به دلیل نداشتن تجربه وتخصص نه تنها وجودشان ثمره ای نخواهد داشت بلکه باعث اتلاف فرصت ها میشوند این افراد باید روز اول در همه بخشها قبول مسولیت نکنند

  23. عبدالسلام

    در پاوه اگر کاری به روال عادی پیش رود تعجب دارد دوست عزیز کو گوش شنوا

  24. با سلام
    خیلی جای تعجبه به هرکی بگی بهمون میخندن برای یه نوبت دکتر تو کلینیک پاوه یه پیش ثبت نام (ساعت ۵تا ۷صبح)؛ ثبت نام (ساعت ۸الی ۱۰ صبح) و تایید نهایی ثبت نام و پرداخت هزینه وزیت (عصر زمان مراجعه به دکتر ) لازم هستش.
    واقعا جای تاسف داره مسولین محترم بد نیست یه سر بزنن به سایت علوم پزشکی کردستان اونجا برای تمامی درمانگاه ها و کلینیک های کل سطح استان هم به صورت اینترنتی نوبت دهی و هم پرداخت حق ویزیت رو دارند .
    نمیدونم یعنی ایتقد هزینه طراحی یه سایت و یه سیستم نوبت دهی اینترنتی زیاده که از عهدش برنمیان ؟؟ خب بگن خیر زیاده میتونن کمک کنند یا حتی کم نیستند فارغ التحصیل های رشته برنامه نویسی کامپیوتر که توان طراحی همچنین سیستمی رو دارند …
    التماس تفکر

  25. نگهبانی که در بیمارستان گذاشتن فکر میکنه در طویله کرمانشاه کار میکنه من شاهد بودم باپیرزنی چنان رفتار میکردوبافوش وفحاشی زن بیچاره به گریه انداحت اگر قانون نبود قسم میخورم کاری میکردم که باشب باپای پیاده روانه کرمانشاه بشه خواهش میکنم اونه پرتش کنین بره کرمانشاه وپیشه جیب بری خودش ادامه بده

  26. من هم از اون نگهبان خیلی شکایت دارم دقیقا وقتی من نوبت من شد خودش رفت داخل پیش دکتر کارهای درمانی خودش رو درست کرد یک ساعت معطل موندم تا نوبتم شد لطفا اخراجش کنید بعدشم خیلی پارتی بازیه

  27. ضمن عرض سلام وآروی موفقیت بیشتر آقای مومنی ماهمه همدیگرو میشناسیم وحتی موقعیت اخلاق همدیگرو درک میکنیم وقتی مریضی وارد بیمارستان میشه انتظار داره تمام پرسنل بیمارستان احترام اون بگیر چون درواقع زبان خوش ومهربان برای یک مریض یاهمراه مریض خودش نوعی شفا است وزبان تلخ اگر تمام داروبرای اون مریض استفاده کنن هیچ اوراشفا نمیدهد بلکه به درد اواضافه میشه بزرگوار ماهمه شاهد دلسوزی وزحمات شماهستیم وشاهد کمک به مریض های فقیر که از نظر مالی فقیرهستن هستیم من به عنوان یک معلم ویک مراجع چند روز قبل به اورژانس بیمارستان دیدم یک نفر آدم پیرمرد بی سوادمریض به بیمارستان مراجعه نمودکه اون آدم پرسنل بیمارستان اعم از نظافت چی تا نگهان که لباس سفید درتن دارند اون به یک دکتر صدا میزند وانتظار دارد با اخلاق نیکو با اورفتار شود اون آدم کرمانشاهی نگهبان دست بندی درکمردارد جوری بااو برحورد کرد که اون آدم بونه صدا از بیمارستان بیرون رفت ما نمیگیم نان کسیو از زن وبچه اش قطع کنیدوبه اوتذکر شدیددبدهید که آقای محترم اینجا کرمانشاه نیست اون جوری برخورد کنید مردم اینجا مهمان پذیرواهل ایمان هستن اگراخلاق بدی دارید ترکش کن ویک ذره مهر بان باش ممنونم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.